FANDOM

Des de el col·legi vell o Patronat Anton Roig fins al local del carrer carnisseria.

Assajos plaça de la font

El Col·legi Vell (Patronat Anton Roig)Edit

Aquests primers assajos es realitzaren en un dels patis del “Col·legi Vell”, avui Patronat Anton Roig i ja hi assistiren castellers emblemàtics com el Jaume, Salvador i Joan Cañellas; el Joan Curto, oncle dels Cañellas; el Lluís Miret; el Joan Maria Mercadé “de la Pobla”; el Josep Roig (Pep “Tou”); el Juan Ramón Jiménez; el Joan Maria Vidal “de l’aigua”; el “Miky”; el Jaume Busquets; el Montes; el Lorda; el Luís i Salvador González; l’Anton Gras “Segal”; el Sebastià Ciuró -“Tià de la gralla”-; el Vidal; el Jaume Busquets; el “Manolín” i el “Benet” De la Hoz; el Marín; el “Pep” Bargalló; els Guiral; l’”Alberto”; el “Juanaco”; el “Chinarro”; el “Bauti”, el Clemente i l’”Antoñito” (més tard s’hi afegiran els germans petits –l’”Angelito” i el David- i la germana –la Juani-) d’una família que resultarà cabdal a la nostra colla, la família Sánchez; l’Ataúlfo i el Laureano, cosins dels Sánchez; i molts d’altres que no he anomenat i que varen ser, sens dubte, d’immesurable importància. El Joan Cañellas (fill petit del Salvador) em recorda, que, el lloc exacte on s’assajava, era el pati de la “classe llarga dels homes” i que, ell mateix, era l’encarregat d’obrir el Col·legi. Exactament diu que “...agafava una escala, la faixa i la clau de la porta del Col·legi. Llavors, anava a obrir, feia servir l’escala per endollar la llum i em posava la faixa...”

Extret Joan M. Huguet i els Nois de la Torre.

Bar La Colla (Les pallisses de Ca l'Huguet)Edit

Local del C/ FreginalEdit

Local del C/ CarnisseriaEdit

L’any 2010, un cop escollida la nova Junta Directiva dels Nois de la Torre -encapçalada per la presidència d’Antonio Garcia Bares-, es va reactivar una comissió de treball, ja existent, per tal d’aconseguir un nou local per la colla. Aquesta comissió estava formada per un grup de tres persones: Joan M. Huguet, Lluís Escuredo i Josep Roig.

El primer repte va ser reunir-se amb la comissió de treball pel nou escorxador, que l’ajuntament havia impulsat. Tot i que es va arribar a un conjunt d’acords pel que fa a l’utilització d’un espai propi pel desenvolupament de l’activitat castellera -així com compartir altres espais amb altres entitats-, la falta d’entesa entre els grups polítics municipals i la manca de pressupost, van paralitzar el projecte.

L’ajuntament, després de que el projecte de l’escorxador no arribés a bon terme, va proposar als Nois la possibilitat de traslladar-se a un local que l’ajuntament havia d’adquirir en breu en règim de lloguer i que estava situat a clarà. Era el local que havia acollit durant molt de temps la discoteca Prisma. Després d’estudiar la proposta no es va trobar adient la ubicació i es va rebutjar l’oferiment.

Lluny d’abaixar el braços, es va seguir treballant en altres opcions. Després de l’estudi de diversos locals situats en el casc antic de la Torre, i després que la Junta Tècnica hi donés la seva aprovació, es va decidir lluitar per un local situat al carrer carnisseria. Tot i que l’alçada no era la més adient –hi cabia un castell de sis net-, es guanyava força espai i comoditat sense haver de marxar del centre del poble. La possibilitat d’aconseguir guanyar alçada més endavant un cop la colla s’hi sentís a gust i se’l fes seu, es va tenir en compte. A més, el nou local estaria situat a escassos metres del local del carrer Freginal. Va començar llavors una dura negociació amb l’ajuntament i amb el propietari del local –el Sr. Francesc Morros-, per tal que es pogués arribar a un acord.

Gràcies al recolzament d’ABG -encapçalat pel Lluís Suñé- i a la predisposició de Daniel Masagué -alcalde i màxim exponent de CIU a Torredembarra- es va aconseguir fer viable econòmicament el projecte del lloguer del local, el qual seria cedit durant quatre anys als Nois de la Torre, per tal que la colla castellera pogués créixer i aconseguir pujar el seu sostre social i casteller. Després d’unes setmanes de l’aprovació del pressupost per tal que el projecte fos viable, Daniel Masagué i Francesc Morros, signaven el contracte de lloguer del local del carrer carnisseria.

Un cop negociades les condicions de cessió d’ús entre la comissió de treball pel nou local dels Nois i l’ajuntament -i després que la Junta Directiva hi donés el seu vist-i-plau-, el dia 20 de Maig de 2011 Daniel Masagué signava un decret pel que es cedia l’ús del local carrer carnisseria a la colla castellera Nois de la Torre. El decret és aquest:

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori